اختلال در کدال به بیش از ۱۴ ساعت رسید! | معامله با اطلاعات نامتقارن!

از روز گذشته سه شنبه ۲۸ آذر ماه که آخرین اطلاعیه شرکت‌ها بر روی کدال قرار گرفته، دیگر هیچ اطلاعیه‌ای روی این سایت نرفته است. کسی هم اطلاعی در این باره نمی‌دهد که دلیل اختلال در سامانه کدال چیست و چه اتفاقی رخ داده است؟
کد خبر: ۱۲۱۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲ 20 December 2023
به گزارش بورس تابناک، سایت کدال مخفف Comprehensive Database Of All Listed Companies به نشانی codal.ir، بستری مناسب برای ایجاد شفافیت و افشای سریع اطلاعات است. شبکه کدال خدمات رایگان و قابل اعتمادی به کاربران می‌دهد. 
طبق ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و نظارت بر افشای اطلاعات با اهمیت توسط شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، تولید سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران کدال را به شرکت رایان بورس محول کرد.
از جمله اهداف این سامانه می توان به تسریع در ارایه اطلاعات ناشران اوراق بهادار و افشای عمومی آن، ایجاد ساز و کاری جهت تسهیل فرایند تهیه و افشای اطلاعات، فراهم آوردن امکان دسترسی آسان استفاده کنندگان به اطلاعیه‌ها، فراهم آوردن امکان نظارت مؤثرتر بر نحوه ارایه و افشای اطلاعات، افزایش شفافیت اطلاعاتی از طریق کاهش دورۀ زمانی تهیه تا انتشار اطلاعات و افزایش هماهنگی واحدهای درون سازمانی و برون سازمانی و ارتقای سطح اطلاع رسانی اشاره کرد.
این سامانه حداقل بیش از ۱۴ ساعت است که قطع می باشد و هیچ اطلاعاتی روی آن قرار گرفته نشده است. وقتی اطلاعیه ای را باز می کنید با تصویر زیر رو به رو می شوید؛
قطعی سایت کدال حداقل از ۱۴ ساعت فراتر رفت! | چرا کسی اطلاعی نمی‌دهد؟

نکته جالب ماجرا اینجاست که این سامانه، تاخیر ۱۷ ساعته در انتشار اطلاعیه‌ها هم داشته است! طبق تصویر زیر بعد از انتشار اطلاعیه‌ای در ساعت ۲۳ و ۱۲ دقیقه روز ۲۷ آذر دیگر اطلاعیه‌ای تا ساعت ۱۶ و ۵۴ دقیقه روز ۲۸ آذر منتشر نشده است!

آخرین اطلاعیه هم مربوط به صورت‌های مالی رمپنا است که بر روی این سایت قرار گرفته است.

قطعی سایت کدال حداقل از ۱۴ ساعت فراتر رفت! | چرا کسی اطلاعی نمی‌دهد؟  پیگیری های نبض بورس از شب گذشته برای پیدا کردن دلیل قطعی کدال تاکنون به جایی نرسیده است و کسی هم اطلاعاتی درباره اینکه چرا این سامانه قطع شده است نمی دهد! بسیاری از مخاطبان منتظرند تا ببینند چه اتفاقی در این سامانه رخ داده است و کی این سامانه به مدار باز خواهد گشت؟
با توجه به اتفاقات رخ داده در چند روز اخیر در کشور، هم اکنون زمزمه هایی مبنی بر احتمال خرابکاری در این سامانه در فضای بازار سرمایه پیچیده است و کسی این موضوع را شفاف سازی نمی کند!
 
تمام اینها در حالی است که همین چند هفته پیش، مجید عشقی رئیس سازمان بورس طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که در سال ۹۵ اطلاعات در سامانه کدال با ۲۵ روز تاخیر دریافت می‌شد که هم‌اکنون به ۱۴ ساعت کاهش یافته و در برنامه داریم تا این عدد را به صفر برسانیم! حالا این عدد به صفر که نرسیده هیچ، بیش از ۲۴ ساعت است که کدال از مدار خارج شده و کسی پاسخگو نیست!
 
بهتر است مسئولین سازمان بورس و یا شرکت رایان بورس، حداقل دلیل این مشکل را رسانه ای کنند تا بیش از این به شایعات دامن زده نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
گنجشک درنده هک حمله نکرده ؟
خوب این هم یک نوع خبر رسانی است . نمی گویند هک شده می گویند اختلال و عدم اطلاع رسانی .
دولتی که کار اقتصادی کند همین است سود و زبان را می سنجد کاری به سلامت و ایمنی مردم ندارد هرچند شعارش را بدهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار